Kanylbyte

on

Fick syta kanyl som jag igår satte, för den gjorde så  ont. Varför gör det så ibland. Kunde inte sitta ordntligt för att kanylen klämde så och gjorde ont. Så nu har jag ett stort rött hål i magen istället. Kan man använda typ Bepanthen på sånt?

6 kommentarer Lägg till

  1. Sandra skriver:

    Jag bytte också kanyl igår, och idag när jag har doserat ut bolus svider det :/ Men jag har märkt att det gör det mycket när jag sätter kanylen längre mot magen.

    1. ninnukka skriver:

      Jo, sånthär problem har jag ovanför napan. Undernapan känns nålen för lång, som om jag skulle spräcka nåt där inne, så där tycker jag det är obehagligt nuförtiden :( Så det får väl vara jenkkakahvar som gäller här framöver.

  2. insulinbella skriver:

    Jag får så ibland också, gör jätteont och stramar..då är det lika bra att byta kanyl igen. Jag har provat flera ggr att sätta på magen men det funkar inte alls för mig, gör jätteont så jag har alltid mitt infusionset på ”kärlekshandtagen”.
    Vet inte om man kan använda Bepanthen, fråga nästa gång på apoteket!

  3. Anna S skriver:

    Hej Ninnu ! Något antiinflammatoriskt är bra tror jag
    Om det är ett öppet sår svider det nog för mycket att torka av med antibakteriellt.
    Men när det läkt kanske det är bra att fortsätta med.
    Jag har fått ont i stickställena för pumpslangen på sistone. Det blir som knölar.

    Hoppas det läker fort.

    1. ninnukka skriver:

      Javisst, såret var bättre redan senare på dagen, så satte inget på det.

      1. Anna S skriver:

        Så bra! .:-)

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s